Każdy sklep, punkt usługowy czy inne przedsiębiorstwo powinno zastanowić się nad solidną reklamą. Bez promocji bowiem trudno się przebić wśród konkurencji. Znakomitym sposobem na reklamowanie salonu kosmetycznego mogą być ulotki rozdawane na ulicy czy wysyłane od zakładów pracy, w których zatrudnia się wiele kobiet. Kobiety stanowią bowiem największą grupę klientek zakładów kosmetycznych. Jeżeli chcemy zbudować pozytywny wizerunek naszego salonu i stworzyć pozytywne skojarzenia z tym miejscem, możemy do ulotek dołączać upominki reklamowe. Nie musi to być nic drogiego, wystarczą cukierki. Możemy też promować swój salon kosmetyczny z pomocą upominków reklamowych na inne sposoby. Warto przede wszystkim wręczać takie upominki stałym klientom. Mogą to być grzebyki do włosów, małe lusterka, próbki kosmetyków, a także słodycze reklamowe. Niemal wszyscy lubią słodycze i żywią pozytywne uczucia do tych, którzy je ofiarowują. Jeżeli zatem w salonie kosmetycznym kobieta dostanie krówki reklamowe czy jakieś inne słodycze, chętnie powróci do tego salonu na kolejna maseczkę, zabieg depilacyjny czy też w jakimś innym celu. Ponadto jeżeli kobieta natychmiast zje otrzymanego cukierka, wówczas będzie w lepszym nastroju, a dzięki tamu nie będzie się buntowała z powodu wysokich cen usług i ogólnie stanie się milsza dla personelu. Ponadto jeżeli kobieta będzie kojarzyła leżenie na kozetce z maseczką na twarzy z dodatkowa przyjemnością, jaką stanowi podjadanie słodyczy, wówczas niebawem zapragnie znowu urządzić sobie podobny seans kosmetyczno-łakociowy. Jeżeli chcemy dodatkowo zaskoczyć klientki, możemy co jakiś czas zmieniać cukierki reklamowe. Przez miesiąc możemy ofiarowywać klientkom na przykład krówki, w następnym miesiącu przerzucić się na landrynki, a potem znowu zacząć serwować drobne czekoladki. W ten sposób klientki będą zaglądały do naszego salonu również częściowo z ciekawości, jakim słodycze zostaną poczęstowane tym razem. Jak zatem widać, istnieje wiele sposobów na promowanie zakładu kosmetycznego za pomocą drobnych upominków reklamowych. Cukierki sprawdzają się tutaj szczególnie dobrze, a przy okazji są tanie. Jeden cukierek zwykle kosztuje kilkadziesiąt groszy, a czasami jeszcze mniej. Warto zatem zainwestować w taki drobiazg, zwłaszcza że może on wygenerować naprawdę niemałe zyski. Zakłady kosmetyczne oraz inne firmy, które rozdają klientom słodycze w ramach upominku, deklarują, że dzięki temu mają o wiele większe obroty. Jak zatem widać, taka strategia marketingowa naprawdę znakomicie działa.